Muzyka do tańców polskich
Polecam poszukującym melodii tańców polskich/ narodowych stronę
http://kdstppscioff.home.pl/tanmuza.htm
z której można ściągnąć w formacie mp3 mazury, polki, oberki i krakowiaki używane na Turniejach Tańców Polskich.

pozdrawiam
m.

     

  The Neverending Story
Kim ja się teraz czuję, mógłbyś się doczytać, przy odrobinie uwagi, z moich licznych wypowiedzi i tu i nie tu. Z tym, że to kompletnie nie Twoja sprawa na szczęście. I błagam, jeśli zamierzasz snuć supozycje typu, że jeśli ktoś nie jest Polakiem to jest Niemcem, to oszczędź mi tego, bo jakem Rzygacz, się porzygam.


Czytam z uwagą .
Tylko czasami sobie pośpiewam , zamiast odpisywać -na melodię Krakowiaka:
A toś my są
Jacy tacy
Raz Volksdeutsche
Raz Polacy..........

Pozdrawiam.

  The Neverending Story

Czytam z uwagą .
Tylko czasami sobie pośpiewam , zamiast odpisywać -na melodię Krakowiaka:
A toś my są
Jacy tacy
Raz Volksdeutsche
Raz Polacy..........

Pozdrawiam.



Możesz sobie śpiewać co chcesz we własnym domu. Tutaj oszczędź sobie śpiewania o Volksdeutschach i wycieczek personalnych.
Ostrzegam.
fritzek

  The Neverending Story
Czytam z uwagą .
Tylko czasami sobie pośpiewam , zamiast odpisywać -na melodię Krakowiaka:
A toś my są
Jacy tacy
Raz Volksdeutsche
Raz Polacy..........

Pozdrawiam.


Poziom tej wypowiedzi zwalnia mnie od kontunuowania tego wątku w ramach tego wątku.

     

  Hymn oraz inne symbole drużyny Czarni Słupsk
]

Zawsze trzeba mieć wybór. Pie?ń Legionów liczyła bodaj ze sze?ć zwrotek, a ?piewamy tylko jedn? plus refren. Ale czy Wybicki t? akurat zwrotkę napisał jako pierwsz? - głowy nie dam. Po prostu ludzie to kupili. Poza tym napisałem, że to propozycja "przy?piewki", a nie Hymnu. Wybierz sobie tylko to, co ci się podoba i już. Najlepiej refren [/quote]

Zgadzam się z większo?ci? forumowiczów. Kibice powinni mieć wpływ na wybór tekstu. Do kilku z nich podanych wyżej dorzucam swój tekst. Może sie przyda. Zwrotki można ?piewać na melodię kujawiaka, krakowiaka, mazura, a także np. "Raduje sie serce, raduje się dusza, gdy Pierwsza kadrowa na wojenkę rusza". Refren mozna zaspiewać na melodi? finału "Kabaretu Olgi Lipińskiej".

HYMN CZARNYCH SŁUPSK

Cieszcie się słupszczanie! Radujcie kibice!
Dzi? Energa Czarni znowu nas zachwyc?.
Znowu mecz wygraj? nasi ulubieńcy.
Będziemy ich wspierać głosem stutysięcznym!

Refren: I jeszcze raz, ten jeden raz
Niech piłka szybuje do kosza!
O jeden punkt, zwycięski punkt
Słupscy kibice was prosz?!

Hej! „Czarne Pantery”! Wygrana przed nami!
Brońcie swego pola! Słupszczanie s? z wami!
Choćby im zgotował przegran? - los marny,
Kibice ze Słupska wielbić będ? Czarnych!

Refren:

  Świąteczno - zimowy wątek dwulatkowy :)
Cześć, mamuśki

Kiki, melduję się na rozkaz.

Agula, witaj. Trzymam kciuki za powodzenie w staraniach. A nuż los zrobi Ci miłą niespodziankę?

Eliszeba, mój Piter też chodzi z rękami w kieszeniach, bo MM mu powiedział, żeby chował rączki, bo zimno. Fajnie to wygląda. Leczysz dzisiaj kaca po wczorajszym samotnym wypadzie?

Iwcia, Piotrek też ma taką melodię do spania. Zawsze zresztą miał, tylko on ma poprzestawiane godziny (od 23.00 do 12.00).

Ann, jak nie ma dziury w skórze po długopisie, to z czasem ślady same się wytrą. My mamy fotele i kanapę ze skóry ekologicznej w bardzo jasnym kolorze (ecru?) i też kiedyś były popisane. Czyściłam swoim mleczkiem do twarzy, a potem zmywaczem do paznokci (na prawdziwej skórze lepiej tego nie robić). I tak nie zlazło, tylko po prostu z czasem się wytarło od siedzenia i czyszczenia co jakiś czas.

Od kilku dni coś się zaczyna dziać w kierunku gadania Piotrka. Na razie najlepiej wychodzą mu równoważniki zdań, np. to nie mamy; to taty auto; to moje.
Jeździ ciężarówką po domu i wrzeszczy „Jadę!”.
Bierze się pod boczki i tańczy krakowiaka.
Od dłuższego już czasu nocnik jest w odstawce. Piotrek woła „siusiu” i każe się sadzać na muszlę. Zapytany „Gdzie się robi siusiu?” odpowiada „Bdetu”, czyli „do bidetu”, bo dla niego bidet i muszla to jest to samo.
Otwiera szufladkę na CD w komputerze, wkłada płytę i zamyka. Hitem jest „Jaba” (przygody małego żółwia, którego imię zapomniałam, a dla Piotrka zielony żółw to żaba) i „Kota” (kot Filemon).
Ale się nachwaliłam, ojej!

  Historia pewnej Kolędy.
Kolęda to popularna bądź ludowa pieśń religijna o treści związanej z Bożym Narodzeniem. Najstarsze jej polskie zabytki pochodzą z XV w. W XVI i XVII w. melodie kolęd wprowadzane były często do mszy i motetów jako podstawa konstrukcyjna, tzw. cantus firmus. F. Chopin w swym Scherzu h-moll zacytował melodię Lulajże Jezuniu.

Współczesny repertuar kolęd pochodzi głównie z XIX w. (cennym zbiorem są Pastorałki i kolędy z melodiami M. Mioduszewskiego, 1843), ich wachlarz gatunkowy sięga od hymnu i chorału, poprzez melodie taneczne w rytmach poloneza, mazurka czy krakowiaka, po dumkę.

Nazwa "kolęda" (pochodząca od starożytnej nazwy pierwszego dnia każdego miesiąca "calendae") jest stosunkowo nowa i oznacza "Każdą pieśń bożonarodzeniową o charakterze kościelnym i świeckim", której punktem wyjścia jest Betlejem.

Według tradycji autorem pierwszej kolędy jest św. Franciszek z Asyżu. Ojczyzną kolęd są Włochy, skąd przez Zachód dotarły one do Polski prawdopodobnie w XIV wieku. Pierwsza polska kolęda, przekazana nam w rękopisie z 1424 roku, zaczyna się od słów "Zdrów bądź, Królu Anielski". Pierwszymi polskimi kolędami były te ze śpiewników braci czeskich - przełożono z nich około 31 kolęd na początku XV wieku. Jedną z najważniejszych polskich kolęd "W żłobie leży" napisał na przełomie XVII i XVIII wieku Piotr Skarga- do melodii poloneza koronacyjnego króla Władysława IV. "Bóg sie rodzi" napisał Franciszek Karpiński. Pisali je m.in. Sęp-Szarzyński, Morsztyn, ks. Hołubowicz, ks. Antoniewicz. W II połowie XIX wieku komponowali je Nowowiejski i Noskowski.

Ze źródeł internetowych

  Akademik? A jesli tak to jaki...?
a także:

- dowód wpłaty (może być paragon) na zakup tradycyjnego stroju krakowiaka, dokonanego w krakowskiej firmie rękodzieła ludowego. (znajdziesz, pytając kwiaciarki, ale tylko te z dłuższym stażem).

- odpis świadectwa z podstawówki - ważna jest średnia ocen, z uwzględnieniem religii

- wydane przez dziekanat potwierdzenie opanowania pamięciowego tekstu i melodii hymnu Gaude Mater Polonia oraz potwierdzenie opanowania pamięciowego wszystkich nazwisk profesorów CM UJ

a na poważnie:

- dowód osobisty
- zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia (na podstawie RTG płuc)
- książeczka wojskowa (mężczyźni)

indeksu i legitymacji od pierwszoroczniaków nie wymagają chyba - można donieść później

  Radni obecnej kadencji
Witam.Poruszana była,na forum,współpraca m.narodowa na niwie kultury,sądzę,że akurat ta strona nie budzi zastrzeżeń.Każda,bez wyjątku ,nacja dumna jest ze swego,czasem specyficznego ,folkloru i chętnie go prezentuje.My,jako Krakowiacy Zachodni,mamy przebogate stroje,piękne,łatwo wpadające w ucho,melodie-czyli jest się czym chwalić.Tymczasem,na ostatnią eskapadę do Pischel....,zabrano zespół z Okleśnej(p.Domin stwierdził,że zespół reprezentował cały powiat chrzanowski),choć dobrze byłoby pochwalić się zdolnymi dziećmi szkolnymi(np,zespół z Mętkowa),no i dzieciom można wybaczyć różne niedociągnięcia..Osobiście nie znam okleśniańskiego zespołu,ale to,co zobaczyłem na zdjęciu z Przełomu,powaliło mnie na łopatki.Miałem wiele wątpliwości,pytałem też paru osób,co przedstawia postać na zdjęciu,może to migawka z jakieś sztuki?Sądząc po uzbrojeniu,można domniemywać,że to jakiś Janosik,ale biedaczysko,bez koszuli,boso,widać mu nie szło zbójowanie.Chyba,że to jakiś indiański czarownik w rytualnym tańcu lub jego odpowiednik z Borneo?Na dalszym planie,osoby w zwyczajnych ubiorach,zewsząd wyziera mizerota i prowizorka,było się czym chwalić.Ale o tym ,decydowali tacy znawcy tematu,jak m.n. radny Baluś.Jeszcze parę słów z historii,na starym szlaku Kraków-Śląsk,grasowały bandy tzw.chąśników,zbójów napadających na kupców.Być może,w sezonie letnim,tak mogli być strojni i zbrojni,jak postać na zdjęciu.I to byłby element naszego,rodzimego folkloru?Tajemnicze są ścieżki współpracy m.narodowej,a Przełom nie raczył nic objaśnić.Wolę już występ Koła Gospodyń Wiejskich,poważnie mówię.

  KLIP
Chociaż muzycznie bardziej mi się nasza Szajka nowohucka podoba , szkoda ,że ile wiem to zespół żydowski



Szajka NH - zespol żydowski z krakowiaków. ale nuty jak dla mnie maja zajebiste.
Z Piosenek kibicowskich dla ludzi z pokolenia lat 70 i 60 polecam , Widzew całym moim życiem jest zrobionym na melodie przezyj to sam , fajny prosty klip , zlew jak cholera cyt."Tam przyjaciół kilku mam od lat z nimi zawsze jezdze z nimi chlam

  3 czerwiec - Zwariowane Melodie @ Club Zoom (Krakow)
C-Jay (Cyber Records/ The Sessions Recordings/ NL)
Jolly Roger (SoulDivision/ Krakow)
Blezz (SoulDivision/ Krakow)
Reggie (L4M/ Katowice)

start jak zwykle 22 , wejscie raczej free ale dorrselekta (ps ta pani na bramce w zoomie jest rowno w glowe:D wiec elegancko sie ubrac zadnych adidaskow przyczepia sie o byle co , i sie glupio pyta o zaproszenie na impreze jak takich niema
co do lineupu to bardzo fajny, ziomal jolly zagra na pewno , cjay pewnie mrocznie
niesety niebede mogl byc na tej imprezie mac niestety musze wyjechac z krkowa na 4 dni eh ja , :( taka impreze przegapic :(
tak wogole to imprezki z cyklu zwariowane melodie sa bardzo klimatyczne , zawsze jest , no nic zycze wam udanej zabawy krakowiacy

  Moonsorrow


Chciałbym Wam przedstawić kapelę, którą sam poznałem dopiero niedawno, co było, jak się okazuje, kolosalnym grzechem . Nazywają się Moonsorrow, grają folk/viking metal i pochodzą z Helsinek w chłodnej Finlandii. Tak naprawdę to zainteresowałem się nimi, bo aktualnie ukazała się ich nowa płyta i są promowani obok Swallow The Sun . Kapela jest jednak bardzo zasłużona, działa już od 1995 roku i to co robi, robi wyśmienicie.
Tak naprawdę to znam tylko jeden ich album - Kivenkantaja, ale śmiało i szczerze mogę powiedzieć, żę była to miłość od pierwszego odsłuchu . Kiedy usłyszałem dźwięki ponad 13-to minutowej "Raunioilla", przyjąłem grzecznie na odwłok kopa, którego właśnie dostałem i z językiem na wierzchu czym prędzej wróciłem na krzesło, żeby sprawdzić co to Grają naprawdę pięknie! Jest tu podniosła atmosfera, są przecudne wręcz melodie, jest mistyka a chwilami jest także furia i brud Jeśli w taki sposób wykorzystuje się kulturową spuściznę w metalu, to pozostaje mi tylko czekać na zaimplementowanie do polskiego metalu elementów jakiegoś poldka, krakowiaka czy innego kujawiaka oberka

Tych, którzy kapeli nie znają szczerze polecam, a tym którzy znają proszę o opinie . Dla mnie wypas!!

Dysko: (z Encyklopedii, uwzględniłem tylko longplaye):

Suden Uni - 2001
Voimasta Ja Kunniasta - 2001
Kivenkantaja - 2003
Verisäkeet - 2005
V: Hävitetty - 2007

Oficjalna strona bandu: http://www.moonsorrow.com/

  bajka nr 3

Ha! Wojciechu Kapusto!

Bo sam widzialem na jego slawetnym laptopiku
w Taco (tyle ze przy sasiednim stoliku ,
dokladnie pleckyma do tego miejsca gdzie siedzialas Ty)
Mial wiec na tym komputerku, z ktorym sie nigdy nie rozstaje , taki
kawalek
piosenke Wojciecha Mlynarskiego "Rodzinny obiad".
Piosenka traktuje o trujacych grzybkach i o tym jak zeszła w zaswiaty
przez te grzybki cała rodzina . Dramat.



A oprócz tego miałem jeszcze w zanadrzu Rodzinę Poszepszyńskich
i piosenkę Waligórskiego o Marysi Sierotce in spe.

A Heniutek , oprocz kabaretu "Potem", puszczal nam te piosenke
kiedysmy jedli buritos i brał się pod boki a zasmiewał rubasznie
że aż nastrojowe wnetrze drżało.  Ooooooo!!

Smial  sie , smial , jesli ma troche odwagi cywilnej to niech teraz tę
piosenke tutaj zacytuje :))).



"...no i przez te grzybki
chłód rodzinnej kryptki
naszbyt szybki
dał obiadkom kres"
(na melodie menueta)

tudzież:

"borowiki czy rydzyki?
'Nie mój lisku - sromotniki.
Będzie dużo śmiechu w chacie
gdy je ugotuje tacie..."

oraz:

"...w barszczu były zatrute dwa grzyby
i otruła niechcący ich niby..."

i:

".. bo w następny dzień wieczorem
ślub już brała z muchomorem..."

No i kto zgadnie z czego to?

no to donioslem
zyczliwy
W.Obierzyn - Glowny Toksykolog Kraju  oburzony na znieczulice niektorych



obywateli

Pozdrowionka
Heniu. Truciciel Gminny d. Powiatowy

ps.
Co do Asasella to jeszcze nie wiem , to znaczy wiem ze grzybki lubi ,
ale nie wiem czy ma jeszcze troche boga w sercu by nie smiac sie
z muchomorow sromotnikowych . Co za srom !! Wstyd i hanba.

no jak tam Heniu ? :))))))))))
shańbiona czy zhańbiona ?:)))
MaSu tez to wszystko slyszala :)



Wszyscy krakowiacy są tacy sami...
przepraszam.. jacy tacy.


  Szukam/potrzebuję/kupię itd.
melodia do "Krakowiaka" , "Słowa dla Pani" , "Soft - A. Wyszkoni", "Ty tylko mnie prowadź", "Jest już ciemno"


PW znacie, GG też.

  Było i nie wróci;)
Dzisiaj w sumie nie robiliśmy nic.... oprócz tego, że na śpiewie 'przypominaliśmy' sobie MELODIE Z PODHALA, a na tańcu tańczyliśmy tylko Krakowiaka i Kuajwiaka z oberkiem. Pozdrawiam :-D

  Teatr Wielki
Premiera "Krakowiaków i górali" w łódzkim Teatrze Wielkim

16.10.2006

We wsi Mogile pod Krakowem ponad 200 lat temu młynarzowa Dorota zakochała się w Stachu - narzeczonym swojej pasierbicy Basi. I dlatego swatała ją z góralem Bryndasem. Bardos, ubogi student z Krakowa, znalazł jednak pomysł, by doprowadzić do szczęśliwego małżeństwa i zwaśnione strony pogodzić.

I nie jest to niczyją zasługą ani winą, że wydarzenia te Jan Stefani i Wojciech Bogusławski w formę wodewilu i opery razem wziętych ułożyli, nadając tytuł "Cud, czyli Krakowiacy i Górale" (w innych wersjach "Cud mniemany, czyli krakowiacy i górale"). Utwór ten, jako narodowa praopera, znajduje miejsce na polskich scenach operowych, i czy się komu podoba, czy nie, nikt odwagi nie ma, by na tę - nie ma się co oszukiwać - ramotę, podnieść rękę. I rzeczywiście jakoś nie przystoi, jakoś nie wypada. I choć słychać w partyturze nieporadność, to przecież gdyby nie ona, nie zachowałoby się do dziś tyle oryginalnych melodii ludowych, nie tylko spod Krakowa czy Tatr, ale i z Mazowsza.

Ten muzyczny skansen ożywiony anegdotą okazał się po raz kolejny sprawdzonym pomysłem na okolicznościowy wieczór. Teatr Wielki w Łodzi "Krakowiaków i górali" przygotował po latach specjalnie dla Teresy May-Czyżowskiej: wybitna śpiewaczka występując w roli Doroty zaznaczyła 50-lecie własnej drogi twórczej.

Kazimierz Kowalski ułożył spektakl tradycyjnie i na tyle subtelnie, że nie raziły, a raczej bawiły i wzruszały, archaizmy trudne dziś do bezkrytycznej akceptacji. Muzeum XVIII-wiecznej sztuki teatralno-muzycznej ożyło za sprawą komicznego ujęcia postaci kochliwej Doroty, do jakiego z temperamentem przekonała Teresa May-Czyżowska, za sprawą szlachetnie zinterpretowanego Bardosa (Andrzej Niemierowicz), pełnej wdzięku Basi (Małgorzata Kulińska), zabawnego Bryndasa (Przemysław Rezner), lirycznego Stacha (Krzysztof Marciniak) i rezolutnego Jonka (Krzysztof Dyttus). A także naturalnie dzięki chórowi, zespołowi baletowemu i orkiestrze, którą prowadził Kazimierz Wiencek.

Ważnym akcentem sobotniej premiery było wystąpienie wieloletniego dyrektora łódzkiego TW - Sławomira Pietrasa, który przyjechał z Poznania (jest dyrektorem tamtejszego Teatru Wielkiego) specjalnie po to, by opowiedzieć o Wielkiej Teresie. A sama Jubilatka oznaki wielkości zdradzała jedynie sztuką, prywatnie bowiem, już po zakończeniu przedstawienia, podziękowała za uroczystość wszystkim koleżankom i kolegom z teatru oraz wiernej publiczności. Wczoraj wieczorem odbyła się druga część jubileuszowych obchodów: koncert, w którym artyści łódzkiej sceny śpiewali specjalnie dla swej dostojnej koleżanki.


Teresa May-Czyżowska i Krzysztof Marciniak - fot. Chwalisław Zieliński

Michał Lenarciński - Dziennik Łódzki

  Radio
Witajcie!
Jutro wyjątkowo przekładam audycję "O polski etos" na godzinę 17.30. Przypominam, że nadajemy od 17.00

Zamieszczam listę utworów:
- Bożena Lewtak-Baczyńska
Bośmy żołnierze jako psy
Boże coś Polskę
Miałeś bracie
Chłopcy silni jak stal
Dnia pierwszego września
Hej, chłopcy, bagnet na broń
Śpiew Legionów Góralskich - Hej, idem...
Hej, tam pod lasem
Pieśń legionowa o Baczyńskim
Śpiew Legionów Góralskich - Hej, Madyar pije...
Jeszcze jeden mazur dzisiaj
Marsz Mokotowa
Śpiew ochotników z 1801 r.
Oddział partyzancki
O, mój rozmarynie...
Czerwony pas
My, Pierwsza Brygada
Pieśń konfederatów barskich
Piosenka Stalagu VI Oberlangen
Pożegnanie Ojczyzny
Rota
Rota o Warszawie
Siekiera, motyka. Na roboty nie pójdę.
Sokoły
Szara piechota
Teraz jest wojna
Walecznych tysiąc Legionów Pułku 4
Walecznych tysiąc Pułku 3
Warszawianka
Warszawianka Legionów Śląskich
Partyzantów idzie wiara
Więc pijmy wino, szwoleżerowie
Kołysanka wołyńska
- Loch Camelot
Warszawianka
Sygnał
Marsz, marsz Polonia
Marsz strzelców
My, Pierwsza Brygada
Kadrówka
O, mój rozmarynie...
Przybyli ułani
Jak to na wojence ładnie
Białe róże
Hej, hej, ułani
Wojenko, wojenko
Warczą karabiny
Piechota
Na Wawel
Pieśń powstańców 1863
Dalej, bracia, do bułata
Krakowiak Kościuszki
Pobudka krakusów
Jeszcze jeden mazur dzisiaj
- Marsze Legionów Polskich i inne pieśni patriotyczne
Bomby, granaty
Jedzie, jedzie na Kasztance
Wiązanka legionowa cz.I
Sapery
Pierwsza kadrowa
Leguny w niebie
O mój rozmarynie
Pierwsza brygada
Świstak
Trzy panienki
Prosiłem ją przy jabłoni
Siekiera, motyka
Wiązanka legionowa
Wiązanka legionowa cz.II (układ Sikorskiego)
Pierwsza brygada
Żołnierska brać
- Orkiestra Reprezentacyjna Wojska Polskiego
Hymn polski
Marsz, marsz polonia
Marsz generalski
Warszawianka
Marsz pierwszej brygady
Pod sztandarem pokoju
Strzelcy maszerują
Bohater
Na falach eteru
Marsz nr 7
P.O.S
Szara piechota
Wesoła marynarska wiara
Serce w plecaku
Marsz Kozietulskiego
Marsz – krakowiak nr 2
Podniebne orły
Marszowe melodie polskie
Marsz wiwat
Sława żołnierza polskiego
Marsz eskadra
Marsz floty polskiej
Polskim kombatantom
Vivat Polonia
ORP Błyskawica
Pancerniak
Marsz lotników
- Orkiestra Reprezentacyjna Polskiego Radia
Bywaj dziewcze zdrowe
Mazur wojenny
Warszawianka
Tysiąc walecznych
Do broni ludy
Jeszcze jeden mazur dzisiaj
Marsz żuawów
W krwawym polu
Hej strzelcy wraz
Jak to na wojence ładnie
Wojenko, wojenko
Przybyli ułani
O mój rozmarynie
Hej, hej ułani
Piechota
A czyjeż to imię
Serce w plecaku
Rozszumiały się wierzby płaczące
Marsz pierwszego korpusu
Oka
Fizylierzy
Czerwone maki na Monte Cassino
- Chopin i Szpilman
Polonez As-dur
Walc e-mol
Nocturne In C-Sharp Minor (1830)
Nocturne In E Minor, Op. 72, No. 1
Nocturne In C Minor, Op. 48, No. 1
Ballade No. 2 In F Major, Op. 38
Ballade No. 1 In G Minor, Op. 23
Waltz No. 3 In A Minor, Op. 34, No. 2
Prilude In E Minor, Op. 28, No. 4
Grande Polonaise For Piano And Orchestra , Op. 22 a
Grande Polonaise For Piano And Orchestra , Op. 22 b
Moving To The Ghetto Oct. 31, 1940 (z filmu Pianista)
Mazurka In A minor, Op. 17, No. 4
Nocturne op 9 no 3 en si majeur
Nocturne op 15 no 1 en fa majeur
Nocturne op 15 no 2 en fa diese majeur
Nocturne op 15 no 3 en sol mineur
Nocturne op 27 no 1 en ut diese mineur
Nocturne op 32 no 1 en si majeur
Nocturne op 32 no 2 en la bemol majeur
Nocturne op 37 no 1 en sol mineur
Nocturne op 37 no 2 en sol majeur
- Inni
Bogurodzica
Pierwsza brygada
Jeszcze Polska nie zginęła
Szara piechota
Więc pijmy wino, szwoleżerowie
Wojenko, wojenko
Marsz 8 pułku ułanów

  05-01-2008 Funk"n"Soul @ NovaRestoBar, Kraków
GDZIE: Nova Resto Bar, ul. Estery 18 (pl. Nowy), Kraków - http://www.novarestobar.pl
KIED: 5. stycznia 2008, godz. 21.
WSTĘP: Wolny
MUZYKA: Nu Jazz, Funk, Soul, Bossa Nova, Swing

Małgorzata Auron / Duberman
Grzegorz Urban / Not Only
Michał Trąbski/ Zakopower
Maciek Słomka (perkusja)

Nova Resto Bar – wyjątkowe miejsce

Nova Resto Bar to jedna z największych i najnowocześniejszych restauracji w Krakowie. Z powodzeniem łączy najwyższą jakość, szybkość obsługi lunch baru i bogate menu. To idealna propozycja dla wszystkich, którzy mimo codziennego pośpiechu nie zapominają o przyjemności czerpanej ze smaku. Przestronne i komfortowe wnętrze dzięki ciepłemu wystrojowi nie straciło kameralnego i przytulnego charakteru. Dla tych, którzy nie przepadają za klimatyzowanymi wnętrzami przygotowano uroczy ogródek i przestronny taras, obecnie przekształcony w ogrzewaną
oranżerię.

ARTYSCI - INFO
Małgorzata Auron / Duberman
Małgorzata Auron na co dzień wspiera wokalnie zespół Duberman. Jej głos pojawił się również na płycie Paprika Korps – Magnetofon.

DUBERMAN rozpoczął swoją działalność, wiosną 2002. Przez długie lata miasto Kraków nie wydawało nowych zespółów reggae. Impulsem w przypadku Dubermana stał się najazd imigrantów z różnych części kraju. W ten oto sposób w zespole pojawiają się znany z Paprika Korps Piotrek, dr Emzk - początkujący wówczas adept muzyki dub, basista Katharsis, Village of Peace i Natury Bhakti oraz gitarzysta Bakshishu MarioTolo. Imigranci wsparci rodowitymi krakowiakami Markiem, perkusistą Świetlików, Sławkiem i Rafałem, muzykami DreadLion zaczynają stawiać pierwsze kroki pod nowym szyldem.
W lipcu 2002 roku dzięki gościnności kolegi Artura Gasika zespól mógl wejść do nowootwartego studia w Giebułtowie i nagrać kilka numerow, z których tylko jeden ujrzał swiatło dzienne i pojawił się na składance "Radio Świetlicki" wraz z magazynem Lampa. Po roku nabierania prędkości zespół dał pierwszy koncert, w klubie Kuriozum na krakowskim Kazimierzu, przed Świetlikami. Po drodze muzycy Dubermana tworzyli nowe oblicze Bakshisha. W 2004 roku ze składu odchodzi MarioTolo zastąpiony szybko przez Jacka (lidera zespołu YereYereLi). Krystalizuje się również skład chórków. Początkowo duet, potem trio i znowu duet wokalny to dwie piękne niewiasty Magda oraz Gosia. W 2005 Duberman występuje również w krkowskim klubie Studio, jako support dla Horace Andyego. Powstałe tam wtedy nagranie DVD, do dzisiaj stanowi najlepszą wizytówkę zespołu. 2006 był rokiem przełomowym dla Dubermana, czasem nagrania nowej płyty "King Of The Day" i licznych koncertów w Polsce i zagranicą

Grzegorz Urban / Not Only:
NOT ONLY - To energetyczna mieszanka jazzu, drums & bassu, funky, free jazzu charakteryzująca się mocno osadzonym groovem kontrabasu z rytmicznie pulsującą perkusją, jazzowymi współbrzmieniami fortepianu wszystko to podkreślone ciemnym brzmieniem saksofonu. W skład zespołu wchodzą Sławomir Dudar (saksofon), Grzegorz Urban (fortepian), Marcin Spera (kontrabas), Łukasz Sobolak (perkusja). Muzyków łączy przyjaźń, wzajemna inspiracja oraz wspólne poszukiwanie i eksperymentowanie, a zaskakujące i niekonwencjonalne aranżacje pozwalają jednocześnie na indywidualizm i szalone, odważne improwizacje. Projekt ma na swoim koncie liczne koncerty mi.n. we Wrocławiu, Wałbrzychu, Niemczech i Francji. Współpracuje z Wrocławskim Towarzystwem Gitarowym oraz Fundacją ARTISTIK. Brał udział m.in. w MIEDZYNARODOWYM KONKURSIE ZESPOŁÓW JAZZOWYCH KROKUS JAZZ FESTIVAL w Jeleniej Górze oraz JAZZ NAD ODRĄ we Wrocławiu. Jest to muzyka dla publiczności o wysublimowanych gustach przepełniona pozytywną energią.
www.myspace.com/notonlymusic

Michał Trąbski / Zakopower:
Zakopower to zespół muzyczny założony przez skrzypka Sebastiana Karpiela-Bułeckę. Ich debiutancka płyta Music Hal to połączenie tradycyjnych góralskich melodii i nowoczesnej klubowej muzyki, producentem tej płyty był Mateusz Pospieszalski. Nazwa zespołu nawiązuje do miasta Zakopane, z którego pochodzi lider zespołu. Liderem zespołu jest Sebastian Karpiel, oprócz niego Zakopower tworzą Wojciech Topa, Bartek Kudasik i Józef Chyc-Scepon oraz Piotr Rychlec, Michał Trąbski i Łukasz Moskal. Najnowsza płyta zespołu, Na Siedem została wydana bezpłatnie razem z dziennikiem Polska The Times 20 października 2007. Na 30 listopada 2007 przewidywana jest premiera albumu w normalnej sieci sprzedaży. Na płycie w utworze tytułowym wystąpił gościnnie Mamadou Diouf.

Maciek Słomka (perkusja)
Absolwent Krakowskiej Szkoły Jazzu.Na codzień współpracuje z Mateuszem Pospieszalskim, Michałem Trąbskim, Sylwią Wiśniewską.Grał w krakowskiej grupie WuHaE, razem z Wojciechem Karolakiem.

  OBOWIĄZKOWY KANON Z HISTORII MUZYKI
Podaje listę utworów z Historii Muzyki i jak znajdę czas będę ją stopniowo poszerzał!! Jak możecie przysyłajcie mi po kilka utworów na maila ale nie spamujcie bo mam male konto... narazie... (kopek.gg@vp.pl)... Po prostu taka wielka zrzuta!! Mam zamiar uruchomić download!!

SREDNIOWIECZE:

1. Msza chorałowa - rozpoznawanie melodyki accentus, concentus, sylabiczna, neumatyczna, melizmatyczna
2. Msza chorałowa De Angelis
3. Hildegarda z Bringen - Sekwencja Św. Bonifacy
4. Organum - rozpoznawanie organum purum, mixtum, melizmatyczne, discantus
5. Średniowieczna monodia świecka - rozpoznanie zasady akompaniamentu heterofonicznego
6. Anonim - Pieśń o Turoldzie
7. Rozpoznawanie techniki konduktowej, hoketowej, motetowej
8. Perotinus - Mors (nie jestem pewien tytułu bo amm slabe ksero xD)
9. G. de Machaut - La Messe de Nostra Dame (części Kyrie i Gloria)
10. F. Landino - Ecco la primavera
11. Anonim - Bogurodzica
12. Wincenty z Kielczy (przyp.) - Gaude Mater Polonia
13. Anonim - Omnia beneficia
14. Anonim - Benedicamus Domino
15. Anonim - Breve regnum
16. Anonim - Cracovia civitas
17. Anonim - Pastor gregis eregius
18. Mikołaj z Radomia - Magnificat
19. Mikołaj z Radomia - Hystoriographi aciem
20. Mikołaj z Radomia - Utwor bez tekstu

Pobierz dostępne (na razie nieczynne)

RENESANS:

1. Anonim - Bądź wiesioła Panno czysta
2. Anonim - O najdroższy kwiatku
3. Anonim - Chwała tobie Gospodzinie
4. Wacław z Szamotuł - Modlitwa, gdy dziatki idą spać
5. Wacław z Szamotuł - In te Domine speravi, Ego sum pastor bonus, Nune seio vere
6. Marcin Leopolita - Missa paschalis (część Kyrie)
7. Krzysztof Klabon - Pieśni Kalliopy Słowieńskiej
8. Mikołaj Gomółka - Melodie na psałterz polski uczynione (wybór)
9. Mikołaj z krakowa (przyp.) - Tańce (wybór)
10. Tańce z Tabulatury Jana z Lublina (wybór)
11. Wojciech Długoraj taniec Finale
12. Mikołaj Zieliński - Magnificat
13. Mikołaj Zieliński - Fantazje
14. J. des Pres Missa La sol fa mi re do
15. G. P. da Palestrina - Missa papae Marceli
16. C. Jannequin - Śpiew ptaków
17. O. di Lasso - Matona mia cara, Echo
18. C. Monteverdi - Walka Tankreda z Kloryndą
19. Rozpoznawanie techniki przemimitowanej
20. Rozpoznawanie faktury nota contra nota

Pobierz dostępne (na razie nieczynne)

BAROK: (dzięki dla Okti za barok)

1. Rozpoznawanie monodii akompaniowanej
2. Rozpoznawanie budowy wieloodcinkowej
3. C. Monteverdi - z opery "Orfeusz" : wstępna toccata instrumentalna i prolog
4. Henry Purcell - Opera "Dydona i Eneasz"; duet Czarownic z aktu II, lament Dydony
5. G. B. Pergolesi - z opery "La serva padrone"; akt I.
6. J. S. Bach - Kantata o kawie
7. J. S. Bach - Oratorium na "Boże Narodznie" (kantata I, początek)
8. J. S. Bach - Magnificat
9. J. S. Bach - Msza h-moll (część Kyrie)
10. G. F. Handel - Mesjasz (części Alleluje, Amen)
11. B. Pękiel - Audite mortales
12. M. Mielczewski - Deus in nomine tuo
13. D. Stachowicz - Veni consolator
14. G. G. Gorczycki - Missa paschalis (część Kyrie)
15. A. Jarzębski - Canzoni e concerti (wybór)
16. J. S. Bach - Das Wohletemperierte Klavier z. I (wybór)
17. J. S. Bach - Toccata i fuga organowa d-moll
18. J. S. Bach - Passacaglia organowa c-moll
19. G. Tartini - Sonata z diabelskim trylem
20. A. Corelli - Sonaty da chiesa (wybór)
21. A. Corelli - Concerto grosso "Na Boże Narodzenie" op.6 nr 8
22. J. S. Bach - V koncert skrzypcowy
23. J. S. Bach - IV koncert skrzypcowy
24. J. S. Bach - Koncert skrzypcowy E-dur
25. A. Vivaldi - Koncerty skrzypcowe "Pory roku"
26. A. Vivaldi - Koncert na dwoje skrzypiec a-moll
27. G. F. Handel - Fireworks Musik (uwertura)
28. J. S. Bach - Suita orkiestrowa D-dur; Aria na strunie G
29. C. L. Daquin - Kukułka
30. F. Couperin - Tamburyn

Pobierz dostępne (na razie nieczynne)

KLASYCYZM:

1. Ch. W. Gluck - z opery "Orfeusz i Eurydyka" aria Orfeusza z aktu III
2. J. Haydn - oratorium "Stworzenie świata", uwertura, fragmenty
3. J. Haydn - Kwartet smyczkowy "Słoneczny", "Cesarski"
4. J. Haydn - 94 Symfonia londyńska "Z uderzeniem w kocioł"
5. W. A. Mozart - Sonata fortepianowa A-dur KV 331
6. W. A. Mozart - serenada Eine Kleine Nachtmusic
7. W. A. Mozart - Symfonia g-moll KV 550
8. W. A. Mozart - Symfonia C-dur "Jowiszowa"
9. W. A. Mozart - Koncert fortepianowy d-moll
10. W. A. Mozart - Requiem
11. W. A. Mozart - z opery "Wesele Figara" : uwertura, aria Figara z I aktu
12. W. A. Mozart - z opery "Czarodziejski fler" aria Królowej Nocy
13. L. van Beethoven - Sonata na skrzypce i fortepian F-dur op. 24 "Wiosenna"
14. L. van Beethoven - Sonata fortepianowa c-moll op. 13
15. L. van Beethoven - Sonata fortepianowa C-dur op. 54
16. L. van Beethoven - Symfonie: III, IV, IX
17. L. van Beethoven - V kncert fortepianowy Es-dur
18. L. van Beethoven - Koncert skrzypcowy D-dur
19. L. van Beethoven - uwertura koncertowa Egmont
20. J. Stefani - suita z opery "Krakowiacy i górale"
21. K. Kurpiński - Uwertura do opery "Zamek na Czorsztynie"
22. K. Krupiński - Koncert klarnetowy B-dur
23. K. Krupiński - Cavatina
24. M. K. Ogiński - Polonez "Pożegnanie ojczyzny"
25. J. Gołąbek - I Symfonia D-dur
26. M. Lipiński - Koncert skrzypcowy G-dur
27. M. Radziwił - Divertimento
28. F. Lessel - Koncert fortepianowy C-dur op. 14
29. F. Lessel - Św. Cecylia Cantate
30. M. Szymanowski - Nokturn B-dur

Pobierz dostępne (na razie nieczynne)

  30.11 Andrzejki w Nova Resto, Kraków
ANDRZEJKI W NOVA RESTO @ KRAKÓW

Tajemniczy wieczór wróżb i czarów, również w Nova Resto Bar upłynie przy magicznych dźwiękach: groove, nu jazz, funk, swing, soul i bossanova.. O niezwykły klimat zadbają zaproszeni muzycy: Małgorzata Auron (voc. / Duberman / Karrot Kommando) , Grzegorz Urban (piano /Not Only) i Michał Trąbski (bas / Zakopower). W Nova Resto wystąpią w novym projekcie. Zapowiadają ciepłe, jazzujące, nowoczesne brzmienia, emocjonalne bossanowy, autorskie aranżacje…

Andrzejki otwierają cykl wydarzeń muzycznych w Nova Resto. Wyjątkowa przestrzeń, tej największej krakowskiej restauracji będzie regularnie wypełniana dźwiękiem – od przyjaznych brzmień klubowych po jazzowe wieczory, które będzie mogli spędzić Państwo zasłuchując się w muzyce granej i tworzonej przez młodych, ale już uznanych artystów.

GDZIE: Nova Resto Bar, ul. Estery 18 (pl. Nowy), Kraków - http://www.novarestobar.pl
KIED: 30.listopada 2007, godz. 21.
WSTĘP: Wolny
REZERWACJE: Filip Gurnicz -- mob: +48.502.291.441 – mail: nova[@]novarestobar.pl

ARTYŚCI:
Małgorzata Auron / Duberman
Grzegorz Urban / Not Only
Michał Trąbski/ Zakopower

Nova Resto Bar – wyjątkowe miejsce

Nova Resto Bar to jedna z największych i najnowocześniejszych restauracji w Krakowie. Z powodzeniem łączy najwyższą jakość, szybkość obsługi lunch baru i bogate menu. To idealna propozycja dla wszystkich, którzy mimo codziennego pośpiechu nie zapominają o przyjemności czerpanej ze smaku. Przestronne i komfortowe wnętrze dzięki ciepłemu wystrojowi nie straciło kameralnego i przytulnego charakteru. Dla tych, którzy nie przepadają za klimatyzowanymi wnętrzami przygotowano uroczy ogródek i przestronny taras, obecnie przekształcony w ogrzewaną
oranżerię.

ARTYSCI - INFO
Małgorzata Auron / Duberman
Małgorzata Auron na co dzień wspiera wokalnie zespół Duberman. Jej głos pojawił się również na płycie Paprika Korps – Magnetofon.

DUBERMAN rozpoczął swoją działalność, wiosną 2002. Przez długie lata miasto Kraków nie wydawało nowych zespółów reggae. Impulsem w przypadku Dubermana stał się najazd imigrantów z różnych części kraju. W ten oto sposób w zespole pojawiają się znany z Paprika Korps Piotrek, dr Emzk - początkujący wówczas adept muzyki dub, basista Katharsis, Village of Peace i Natury Bhakti oraz gitarzysta Bakshishu MarioTolo. Imigranci wsparci rodowitymi krakowiakami Markiem, perkusistą Świetlików, Sławkiem i Rafałem, muzykami DreadLion zaczynają stawiać pierwsze kroki pod nowym szyldem.
W lipcu 2002 roku dzięki gościnności kolegi Artura Gasika zespól mógl wejść do nowootwartego studia w Giebułtowie i nagrać kilka numerow, z których tylko jeden ujrzał swiatło dzienne i pojawił się na składance "Radio Świetlicki" wraz z magazynem Lampa. Po roku nabierania prędkości zespół dał pierwszy koncert, w klubie Kuriozum na krakowskim Kazimierzu, przed Świetlikami. Po drodze muzycy Dubermana tworzyli nowe oblicze Bakshisha. W 2004 roku ze składu odchodzi MarioTolo zastąpiony szybko przez Jacka (lidera zespołu YereYereLi). Krystalizuje się również skład chórków. Początkowo duet, potem trio i znowu duet wokalny to dwie piękne niewiasty Magda oraz Gosia. W 2005 Duberman występuje również w krkowskim klubie Studio, jako support dla Horace Andyego. Powstałe tam wtedy nagranie DVD, do dzisiaj stanowi najlepszą wizytówkę zespołu. 2006 był rokiem przełomowym dla Dubermana, czasem nagrania nowej płyty "King Of The Day" i licznych koncertów w Polsce i zagranicą

Grzegorz Urban / Not Only:
NOT ONLY - To energetyczna mieszanka jazzu, drums & bassu, funky, free jazzu charakteryzująca się mocno osadzonym groovem kontrabasu z rytmicznie pulsującą perkusją, jazzowymi współbrzmieniami fortepianu wszystko to podkreślone ciemnym brzmieniem saksofonu. W skład zespołu wchodzą Sławomir Dudar (saksofon), Grzegorz Urban (fortepian), Marcin Spera (kontrabas), Łukasz Sobolak (perkusja). Muzyków łączy przyjaźń, wzajemna inspiracja oraz wspólne poszukiwanie i eksperymentowanie, a zaskakujące i niekonwencjonalne aranżacje pozwalają jednocześnie na indywidualizm i szalone, odważne improwizacje. Projekt ma na swoim koncie liczne koncerty mi.n. we Wrocławiu, Wałbrzychu, Niemczech i Francji. Współpracuje z Wrocławskim Towarzystwem Gitarowym oraz Fundacją ARTISTIK. Brał udział m.in. w MIEDZYNARODOWYM KONKURSIE ZESPOŁÓW JAZZOWYCH KROKUS JAZZ FESTIVAL w Jeleniej Górze oraz JAZZ NAD ODRĄ we Wrocławiu. Jest to muzyka dla publiczności o wysublimowanych gustach przepełniona pozytywną energią.
www.myspace.com/notonlymusic

Michał Trąbski / Zakopower:
Zakopower to zespół muzyczny założony przez skrzypka Sebastiana Karpiela-Bułeckę. Ich debiutancka płyta Music Hal to połączenie tradycyjnych góralskich melodii i nowoczesnej klubowej muzyki, producentem tej płyty był Mateusz Pospieszalski. Nazwa zespołu nawiązuje do miasta Zakopane, z którego pochodzi lider zespołu. Liderem zespołu jest Sebastian Karpiel, oprócz niego Zakopower tworzą Wojciech Topa, Bartek Kudasik i Józef Chyc-Scepon oraz Piotr Rychlec, Michał Trąbski i Łukasz Moskal. Najnowsza płyta zespołu, Na Siedem została wydana bezpłatnie razem z dziennikiem Polska The Times 20 października 2007. Na 30 listopada 2007 przewidywana jest premiera albumu w normalnej sieci sprzedaży. Na płycie w utworze tytułowym wystąpił gościnnie Mamadou Diouf.